Historien starter 15/8-1948 Udskriv side

Det hele starter da man opretter klubben Vissenbjerg - Bred IF den 15 / 8 - 1948, hvor den tidligere Bred boldklub indgår.

Stadion var på dette tidspunkt placeret i lundager, hvor der også var klubhus, som stadig eksisterer idag som beboelse.
Dette blev brugt som hjemmebane til 1960 hvor man flyttede til Vissenbjerg skole.
Hvor banen var placeret hvor den nye multihal ligger, og der var omklædning i forbindelse med gymnastiksalen. Det bliver hurtig lidt trangt og man snakker om at bygge et klubhus hvor hallerne ligger nu. Den tidligere formand Carl Møller Christensen sammen med kassere Morten Pedersen, der var tiltrådt i 1961 og havde overtaget en kassebeholdning på 2 kroner og 61 øre, tog til Glamsbjerg for at snakke med et tivoli om at komme til Vissenbjerg. Det var starten på røverfesten som første gang blev afholdt i 1963, for at skrabe penge sammen til det ønskede klubhus. Der blev også lavet andre arrangementer bla. bal på kroen. En ung Dorte Kollo (8-10 år) sang for fulde huse, hvilket alt sammen gav penge i klubkassen.
Man besluttede at bygge en idrætshal i stedet for at nøjes med et klubhus, byggeriet startede i 1965 og blev udført næsten udelukkende med frivilligt arbejdskraft, og Carl Møller leverede al kørsel i forbindelse med byggeriet, men nåede dog aldrig at se det færdige resultat. Hallen stod færdig i 1966 til en pris af 1,1 mill. I denne periode spilles der fodbold og håndbold i hullet omklædning foregik stadig på skolen.
Efter hallen er færdig kommer der flere idrætsgrene til og 1. Oktober 1970 stiftes VGIF som vi kender det idag.